Vandaag JLO-motor van Renata No2 (No1 loopt al !!)uit elkaar moeten halen.
De motor zat op 2 punten vast,
De gietijzeren zuiger vast in de cilinder op ODP sick en de krukas zelf heeft 2 vastgeroeste lagers crazy .
Leuk klusje ,weer eens wat anders dan een solex motor.
Het carter met een warmtebehandeling opengekregen en hierdoor de krukas met drijfstang ,zuiger en cilinder eruit gekregen.
Aangezien de cilinder en kop een geheel is was het even de vraag hoe hetgeheel uit elkaar te krijgen.
Gelukkig was de zuiger niet erg verroest en heb hem met een kunststof staafje (Delrin)door het bougiegat en , Jazeker, met een Hamer er voorzichtig uit kunnen tikken laugh .
Heel apart , een gietijzeren kamzuiger.
Morgen ,tussen de Molenmarkt (= jaarlijks terugkerend evenement)en een Bruiloft door , nieuwe kogellagers halen.
Dan kan het blokje weer schoon in elkaar gezet worden.
Hierna nog het frame e.d. in orde maken want daar mankeert ook het een en ander aan.

Hier is No1 ,deze rijdt en er zitten ondertussen ook al trappers en kettingen op :



En dit is No2 ,daar zit nog wat werk aan zoals: sturen,spatborden wielen ,enzv. ,de motor is bijna klaar :



Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy