Vandaag de banden nog eens opgepompt met het Chinese/Hollandse hefpompje met barometer. Je weet wel, zo’n ding dat je met je voet tegenhoudt en met beide handen bedien je het handvat, tenminste als het je lukt om het aansluitstukje stevig op je ventiel te krijgen. Maar als het je lukt, zit het zo vast als een halve Maagdenburgse bol. Heel raar, bij mijn voorband is het er haast niet op te krijgen en bij de achterband trek je er bijna de binnenband mee uit., Ongeveer 4 bar is de ideale bandspanning als ik het barometertje mag vertrouwen, of net iets minder want bij zulke spanning ontsnapt er altijd nog wat druk bij het loskoppelen van het ventielslangetje.
Mijn gebruikshandleiding adviseert 3g/cm², ik denk dat ze 3 kg/cm² bedoelen, wat gelijk is aan 3,05916 bar om precies te zijn. Maar bij droog weer mogen voor mij de banden een ietsie harder zijn.

Ik ondervond tijdens mijn ritje vandaag weinig vermogen aan trekkracht. Toen bleek dat ik de motor niet uitkreeg met de compressieklep, werd het me snel duidelijk, het ijzeren lipje aan de cilinder van de compressiekabel was weer eens gebogen. Door het terug in zijn vorm te buigen, werd het vermogen aanzienlijk beter. Ik vraag me af hoeveel ik dit nog kan herhalen voordat er metaalmoeheid optreedt aan het ijzeren lipje. Heeft iemand een idee of dit vervangstuk (motorhendel) voor een S3800 van betere kwaliteit is en of deze past op de S4800?

Mijn ervaring met Super Plus (98 RON) is tot zover goed. Alleen had ik door het probleem met de compressie vandaag een valse start. Ik hoop bij de volgende rit optimaal te kunnen vertrekken. Ik ben er nog niet uit wat de verhoudingen % bio-ethanol in de brandstof voor de Belgische markt zijn. Volgens iemand van Q8 zou in hun Super Plus 98 geen ethanol zijn toegevoegd, er is echter nergens informatie over te vinden.

Last edited by AlienSolexfiend; 24/05/12 02:22 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali