Origineel bericht van: Rene59
Beste Roelof,

De brandstof leidingen zijn van metaal en geen koper.
Deze heb ik weer besteld en ook die van koper.
Die buigen wat eenvoudiger die metalen niet.
Die scheuren stuk.
Het is leuk want zo blijf je met je solex bezig.
De Beschermingsbeugel die je kunt monteren kost wel 2 bouten van de voor fork anders past dat niet.
Dan moet je in de beugel uitsparingen maken.
Ik probeerde dat eerst maaar dat lukte niet.
Bij de solex van mijn partner zitten die twee ook niet bij zijn voorfork en zijn motor beugel.
Maar dat maakt je voorfork slaper heb ik gemerkt.

Groeten,

René Wiersma


Hoi Rene.
Je moet beide bouten wel degelijk in de voorvork laten zitten anders is de toch al lichte constructie te slap. Dat is niet aan te bevelen en zelfs link.
De beugel dient OVER de bouten gemonteerd te worden. Dus uittrekken en er overheen zetten, kant voor kant.daar de neusbeugel vastzetten. Hoe het voor de Franse Solex zit weet ik niet, maar zeker beide bouten laten zitten!!Deze kunnen ook bij een beugel gewoon blijven zitten.

Last edited by 49cc; 05/07/15 04:02 PM.

OTO-Koffertje 1960 & OTO De Luxe 1964