Omdat het blok toch open lag en het iets vochtig was achter de rol toch maar even gecontroleerd hoe de rest was, los van het al eerdere gemeldded feit dat de keeerring aan de rol zat en los in het carter was de handige harry die de vorige keer het hoofdlager heeft vervangen kennelijk iets te fanatiek geweest OF met het velsen ( als je dat niet goed doet maar te stevig sla je het lager onrond ) of omdat hij de krukas na montage van het lager door het lager heen heeft gehamerd ( hamersporen op de krukwang) in ieder geval erg rauw.
gelukkig han ik net een hele zending lagers en daar zaten dus ook een serie bij besteld om oude carters te reviseren
op speciaal verzoek hebben ze me een type uitgezocht met een mooie rechte binnenring waar de afdichtplaat goed tegenaan rust ( ja een besteling van over 600 euro doen ze best wat moeite voor je) ook mooie bussen 17X21 mee besteld ter vervanging van die originele vullis solex bussen en bussen 10*14 als bigendbus want die chinesche die je koopt zijn niet parallel ( binnen en buiten) alles nu kwaliteit van INA gelukkig bleef er genoeg cartervelsrand over om het lager weer goed vast te zetten, ondanks zorgvuldig velsen kon je toch al voelen dat het lager iets klem liep in 1 positie maar dat was echt maar een scheetje van een beetje, lopen doet hij nu weer mooi stil daarvoor kwam er nogal tamelijk rauw geluid uit het blok

Attached Images
lagers-laatste-zending.jpg (125.08 KB, 58 downloads)
lagers-juiste-type.jpg (104.44 KB, 55 downloads)
Lager-met-goede-binnenring.jpg (88.8 KB, 52 downloads)
krukas-hamersporen.jpg (136.52 KB, 50 downloads)
carter-velsrand.jpg (127.46 KB, 48 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)