Origineel bericht van: Johnnie
Heb het deze week helemaal gehad met de solex mad Had een klant die de tank had drooggereden, en toen starte deze niet meer. Oke, dacht ik, reinigen en rijden. NOT dus. Alles was aanwezig, vonk en benzine. Alles 2x gecontroleerd en savonds om half 9 met tranen in de ogen maar opgegeven. Blokje wou wel lopen, maar met knalen in uitlaat en back-fire's uit de carburator. Dus kan alleen tijdstip zijn en deze stond perfect.
Kan in een oto blokje een andere kruk-as zijn gemonteerd.
Bv een krukas van een 3800? Klant had begrip voor de situatie, maar het zit mij nog steeds heel erg dwars. Wie wel hier iets op zeggen.

Kan je met een stroboscooplamp controleren ??

Misschien dat de lichtnok van de contaktpunt versleten is en de punt maar net gelicht wordt.
Dit in combinatie met een slechte condensator kan een onregelmatig ontsteektijdstip geven.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy