Ik ga nu zeer velen in het harnas jagen.
Bij een normaal licht versleten cilinder en bijbehorende zuiger is een slotspeling van 1m.m. onder in de cilinder geen enkel probleem voor de loop eigenschappen.
Het wordt wel anders als de veren in de uitlaat poort hebben zitten te raggen.
Hierdoor zijn de uiteinde van de zuigerveren over een lengte van ongeveer 5 tot 8 m.m. aan beide uiteinden naar de einde toe teveel afgesleten en zullen daardoor over deze lengte de cilinder niet raken wanneer de zuiger naar boven gaat.
De zuigerveren hebben nu ook nog de slechte eigen schap om met alle einden van alle zuigerveren net nog even in de uitlaat poort te raggen en allemaal net op deze plaats niet meer goed af te dichten .
De zuigerveren raken over een breedte van misschien wel 10 m.m. de cilinderwand niet eens.
Is er om de uitlaat poort een versleten vierkant te zien dan zijn de zuigerveren niet meer bruikbaar en ook de cilinder is eigenlijk niet zondermeer bruikbaar.
Het is niet de slotspeling die de compressie slechter maakt maar de afgesleten uiteinden van de zuigerveren omdat deze boven de poorten niet kunnen afsluiten.
Ik hoop dat je er uit komt.