Laatste dagen weer bezig geweest om de Skalex naar mijn zin te laten lopen en de storingen te verhelpen. Er zit inmiddels een opgepoetste JRT zuiger/cilinder op en alle pakkingen zijn vervangen, waarbij de carter en spruitstukpakking vloeibare pakking ter ondersteuning hebben gehad. Daarnaast spruitstuk gevlakt. Alles lijkt nu goed dicht te zitten, maar hij bleef beroerd lopen. Totdat Jan me tipte om de uitlaat eens te vervangen. Deze was nog zo goed als nieuw, maar bij vervanging bleek dat er een prop voor de uitlaatpijp zat. Met de nieuwe rijdt hij alweer een stuk vlotter. Alleen moet de ontsteking nog gesteld worden. Ik gebruik hiervoor altijd het apparaatje op de foto:



Voorheen deed deze het goed, maar nu blijft hij ineens piepen. Of de puntjes nu open of dicht staan. Met de kabels los gaat hij wel uit. Bij mijn andere Solex een controle gedaan en daar hetzlefde euvel. Batterij vervangen, maar geen resultaat.

Is iemand hier bekend mee???


Groeten Dolf

In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.