Origineel bericht van: AlienSolexfiend
Origineel bericht van: Roelof
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Origineel bericht van: Roelof
Een Black &Roll achterwiel uitelkaar, de lagers zijn al versleten en het probleem is dat het wiel blokkeerd tijdens het remmen, de lagers ga ik vervangen maar waarom dit type wiel te goed remt is me nog niet duidelijk.



Zou het zo kunnen zijn dat door het kapotte lager de remtrommel zich perfect centreerd en met zo'n lange hefboom zal hij dan lekker remmen.





Lijkt me niet Alfons, de remvoeringen zitten aan de hevel kant scharnierend waardoor ze altijd centreren, ik heb 3 wielen liggen allemaal het zelfde..remmen blokkeren en de solex komt met gillende banden tot stilstand, het is de omgekeerde wereld want de remmen op een solex zijn niet je van het.
Kan zijn dat de lagers wel de oorzaak zijn want die horen als een pepermolen

Aan de veertjes te zien is de rem ankerplaat van het oude type (als ik mij niet vergis).

Thijs schreef het volgende over de lagers.
Quote:
De naaf zal inderdaad vaak een probleem blijven. De lagers zijn namelijke ook vaak slecht. Dat komt omdat de assen en afstandbussen niet goed zijn. De afstand bussen kunnen vast tegen het lager aangedraaid worden. Met als gevolg dat de lagers (zijn andere lagers dan bij 3800) kapot gaan. Dat kan er ook voor zorgen dat het wiel in één keer blokkeerd. Omdat het wiel niet mooi rond in het lager loopt.

groet

Thijs

(Zie topic "Gasmechanisme S4800")

Bij mijn Black 'n Roll zijn de lagers in perfecte conditie, maar zit ik met het probleem van een gebroken remschoen. frown frown frown cry


Een set nieuwe remschoenen 80mm kan je zo bestellen.


Vriendelijke groeten

Roelof