bij mij gaat het nog simpeler, ik vervang de gasgever door 1 met een ring erop met een buiten diameter van 25 mm en uitgehapt op de juiste positie om plaats te maken voor dat "rustpinntje" dat aangegoten zit aan de carburateur dan gaat er een spaak van ca 25 mm lengte met
2 "Z" gebogen uiteinden a la de oude solex constructie in het gat dat al in sommigee "bananen"zit ( zie foto john ) en zit die daar niet dan boor ik die daarin en aan de andere kant in de ring waar ik een gat boor op ca de "7 uur" positie.
afhankelijk van hoe je de ring op je gasgever zet kun je een openen of sluiten constructie maken de ring kan makkelijk 90 graden roteren dus afhankelijk hoe de startpostie is van het venturigat in je gasgever word het "beginpunt"plus 90 graden
ik heb dan een trek constructie in plaats van een drukconstructie, verder kan de gaskabel blijven waar hij zit en je kunt kiezen voor een variatie aan gashendels, veel hebben op het handvat voldoende speling om over het stuur te glijden alleen de handvat houder dient vaak uitgeruimd te worden , meen dat het stuur 22,4 mm dik is

o jah nog even een aanvulling: er zit iets een knik in het spaak stangetje zodat de spaak net langs de bult heenloopt van waar de banaanvorm overgaat in die gaffel die normaliter de plastic bult op de originele gasgever grijpt

Last edited by Joan; 08/01/14 02:59 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)