Ben al enkele weken aan het sukkelen om mijn 2200 op punt te krijgen. Kreeg hem heel slecht gestart en de snelheid bleef hangen bij de 25. Dit terwijl ik wist dat die normaal 35 zou moeten halen.
Andere spoel en condensator, niets... John had mijn vorige spoel en condensator gecontroleerd en condensator was met zekerheid stuk. Spoel kon nog meegaan.
Andere uitlaat geprobeerd, niets...
Andere sproeier en bougie,... niets

Omdat John eerder mijn ontsteking had afgesteld dacht ik dat dit niet de oorzaak was. Daar ik dit nooit eerder zelf had gedaan, maar toch eens wou weten hoe je dat doet had ik aan John wat uitleg gevraagd.
Gisteren wou ik nog een ritje maken en kreeg deze niet gestart. Uiteindelijk toch maar zelf geprobeerd om ontsteking te regelen. En hoera.... hij startte uiteindelijk en haalt nu vrij snel een top van 38km/u. Daarna ritje gemaakt van ± 40 km en had er geen moeite mee. Bergaf zelfs een top van 49km/u zonder dat de motor begon over te slaan.
Alleen dat starten..... compressie is er genoeg. Ontsteking staat nu goed. Er zit een goeie condensator en spoel in, maar ik moet soms ik weet niet hoeveel meter meelopen/fietsen voor die start.
Ik zie benzine retour lopen, maar is dit genoeg? Voor sommigen misschien wel,voor anderen niet.
Iemand een idee wat ik nog kan controleren? ben niet al te ervaren in "klussen aan een Solex" :-) maar leer graag bij.