Origineel bericht van: RedFox
Wellicht een beetje off-topic, waarvoor op voorhand mijn excuus, maar ik ben nu toch inmiddels wel nieuwsgierig Fidoboy welk type Solex je zelf hebt aangeschaft om aan te sleutelen of om mee te rijden en waarmee de overige forumleden je van dienst kunnen zijn met "tips & trucs", tenslotte is dat een wezenlijk onderdeel van de hobby, althans in mijn beleving. smile

Maar al te waar Geert. Ik heb vorig jaar mijn 3800 verkocht, samen met mijn BMW K100RS SE (snik) wegens een ophanden zijnde verhuizing naar een andere woonplaats. Op dat moment had ik eerlijk gezegd niet erg veel op met de Solex en deed er ook zeer weinig mee want was me niet bewust dat onderdelen nog zo ruim voorhanden waren. Sinds kort begint het toch te kriebelen (na een keer "per ongeluk" op dit forum beland te zijn) en ben ik mij aan het oriënteren wat ik nu voor die 3800 terug wil. Ik probeer dit maal ook zo goed beslagen als mogelijk ten ijs te komen door er zoveel mogelijk over te leren en te lezen zodat ik niet verplicht ben om een volledig gerestaureerde blinkende Solex te kopen omdat ik er zelf niets over weet of mee kan. Ik zit hier momenteel dus eigenlijk mijn "spoedcursus Solex" te doen wink


If you break it, you own both halves!