Origineel bericht van: Roelof
Origineel bericht van: john meisters
Ha Alian, mij lijkt 4 bar toch wel een beetje veul sick

ik pomp tot ca 2,5 bar, maar wat het werkelijk moet zijn weet ik eigenlijk niet.


Wat je zelf lekker vind rijden maar 4 bar lijkt me wel een beetje veul.

Het zal wel één of een half barretje minder zijn, want zoals ik al zei, er kwam een stevig windje uit bij het losmaken van het ventiel. Het groen gekleurde indicatie strookje van de barometer staat tussen 3,5 en 4,5 bar.
Ik weet niet of deze fietspomp heel nauwkeurig registreert, maar als ik de band bij 2,5 bar oppomp dan kan ik hem nog behoorlijk met mijn duim induwen. Ik probeer het volgende keer eens met 3 bar.
De banden zijn nu tot het uiterste opgepompt, zo vind ik het lekker rijden.
Het risico om een verdwaalde naaldhak uit je band te moeten halen is hierbij aanzienlijk kleiner. Daar tegenover is de kans groter dat je op een glibberig wegdek makkelijker ten val komt.

Vandaag heb ik een ereritje gemaakt.
Mijn “Alian I” heeft er zijn duizendste kilometertje opzitten, dat werd eens tijd voor deze oude rakker. laugh

Verder heb ik nog een probleempje opgemerkt. Ik vermoed dat er ergens een kleine lek in het retour slangetje is.
Ik las hier op het forum dat het wel eens kan helpen in het retourslangetje te knijpen als de motor draait.
Dit om d.m.v. tegendruk een vuiltje te verwijderen.
Mijn retourslang is al wat stug. Als er brandstof door loopt, is het soepel.
Door dit uit te proberen denk ik een scheurtje te hebben veroorzaakt. Alles kleefde zowat vanaf de carburateur, retourslang tot en met de boven en de onderzijde van de tank. confused

Ondertussen heb ik een gasdrukreiniger van Hama gekocht om het filterbusje uit te blazen. Dat is mijn eerstvolgende klus.
Er komt wat bevroren vloeistof mee uit de drukreiniger, maar mijn klavier heeft deze behandeling toch overleefd.


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali