Origineel bericht van: eversman
Heel veel kleine afstellingen gedaan, prutswerk... heerlijk!

Maar wat misschien wel intressant was is dat ik het oude 'grijze' OTO zadeldekje opgeknapt heb.

Dilemma was natuurlijk dat mn net gekochte '65 OTO liever geen nieuw zadeldekje moest krijgen, omdat dat gewoon de totale 'vibe' van dat ding zou verknoeien.

Zoals jullie weten zijn deze dekjes gewoon totaal versleten onderhand, hangen half los en gebarsten/verscheurd op het zadelframe, niks dus.

Ik heb er dus een deurmat-dekje pas onder geplakt shocked

Gewoon een deurmat +/- 4cm om het dekje afknippen en die 4 cm elke 5cm ofzoiets inknippen. Nu het 'binnendekje' bijwerken en de rest al passend bijknippen. Het pas gemaakte dekje eruit halen en de siliconenkit erbij. Scheuren afplakken(zodat ze in vorm blijven) en royaal kit erop. In het midden ook een flinke cirkel kit. Binnendekje weer erin zetten en vormen in het orginele dekje. Nu even de kit iets laten uitharden en ondertussen het frame onderhanden nemen. Ik heb een siliconen kruipolie gebruikt en een schuurpad om de roest van het frame even bij te klussen, maar kan ook anders.

Toen dekje erop gezet en met kleurloze bijenwas ingewreven, dit neemt zon oud dekje wel op. Tape eraf gehaalt en nog een wat was erover....

Al met al een half uurtje werk en het zit in ieder geval een heel stuk comfortabeler kan ik je vertellen!



We vinden een fototje ook altijd wel leuk.


Vriendelijke groeten

Roelof