borgpennetjes: messing lasdraad van 2 mm.
slotjes plaatsen: beter overlaten aan iemand die dat heel vaak doet.
ik heb ooit bij iemand een zak boor freesjes gekocht, die passen in dremel, dan "boorfrees" ik eerst een holletje in de de bovenkant van de zuigerveer groef zodat daar een 1/2 maan ontstaat van 1 mm, op die plek ( midden tussen spoelpoort en uitlaat poort) boor ik een gat door de zuigerwand heen met een boor van 1.8 mm dan boor ik dit gat op met 1.9 mm, dan punt ik een stukje van dat lasdraad aan met een heel flauw puntje zodat de punt ca 3 mm uit zichzelf in het gat valt, dan olie ik het gat en het staafje in en dan tik ik met de zuiger op een blok zacht hout met een 50 gram hamertje de pen de zuiger in om dan met stiftvijltje het uitstekende stuk tot aan de zuiger weg te vijlen, dan zuigerveren voorzien van een 1/4 rondje aan de bovenkant aan beide kanten van zuigerveer uiteinde dat maakt samen een 1/2 rondje.

voor de zuigers met 3 veren is het wat moeilijker als ik me daar makkelijk van afmaak komt het pennetje in het midden en kort ik de zuigerveren 2 mm in als ik daar veel moeite neem dan komt het pennetje tot 1/2 diepte zuigerveer groef en hap ik de zuigerveren aan de achterkant uit ( "B-slot" zoek dat maar eens op )


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)