Mijn linker remhendel aan het stuur was afgebroken en die heb ik hersteld. Gelukkig had ik hiervoor nog de onderdelen van mijn kapotte gashendel, en heb ik daaruit de hendel kunnen recycleren. Geen gemakkelijk werkje als je het voor de eerste maal uitvoert. De S4800 heeft tussen de knijphendel een veertje, en dat is er wel tientallen keren uitgesprongen tijdens mijn pogingen om de rem te repareren. Voordurend ook moeten zoeken waar het veertje heen sprong. Uiteindelijk heb ik hem toch kunnen maken. smile Wel opletten nu want het is mijn laatste hendeltje in voorraad. frown

Toen het gebeurde vandaag was het flink stressen op de terugrit zonder rem. crazy Gelukkig was ik nog niet ver van huis toen het afbrak.
Ik voel me helemaal de man dat ik het heb kunnen herstellen. cool Nadien nog een avondritje gemaakt: de Solex presteerde optimaal zonder te sputteren, want dat was laatst een vervelend verschijnsel. Misschien heeft het vele open en dicht draaien van de luchthevel (bij gebrek aan remmen) tijdens de depanage rit de luchtkanaaltjes in de carburateur weer wat vrij gemaakt.

Oh ja, ik reed al mijn derde rit nu met koudere bougie NGK B6HS, ik ben benieuwd hoe dat verder verloopt.


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali