ik heb ze ook in mijn handen gehad, het kan zijn dat het lager er zo strak in zit dat je het busje er niet eens meer in kan zetten. het kan zijn dat hij er zo strak in zit dat ze hem niet recht in de "boring" hebben kunnen krijgen.

Om terug te komen op die puch drijfstangen, bij uitbalanceren is mij gebleken dat de originele solex krukas over gebalanceerd is, er zit feitelijk te weinig materiaal aan de big-end kant.
ik heb zowel qua gebruik als qua balancering heel goede ervaring met deze drijfstangen.
ooit toen de beurs in vriezenveen nog geen vriezenveen was maar de beurs een dorpje ergens in de buurt ( ben het ff kwijt) een hele stapel groene doosjes met drijfstangen bij een jongen gekocht, die waren in no time op. ben blij fat ik later die andere als leverancier heb gevonden hoewel die groen doosjes toen in guldens goedkoper waren dan de drijfstangen nu in euro's

Overigens kun je je bij het wegen afvragen welk gewicht van de drijfstang bepalend is voor de "onbalans" daarom beiden op 2 manieren gewogen

Attached Images
drijfstang1a.jpg (99.65 KB, 111 downloads)
drijfstang1ba.jpg (112.6 KB, 91 downloads)
drijfstang2a.jpg (138.47 KB, 98 downloads)
drijfstang2ba.jpg (131.14 KB, 95 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)