Ik heb de indruk dat de meeste niet weten wat het verschil is tussen de oost drijfstang en de andere.
De oost heeft een gladde lager bus en een buitenring met twee randen die de naalden binnen houden.
Deze constructie liggen de naalden los in de buitenring en kunnen er dus uitvallen als je er geen verstand van hebt.
Als je ook maar een naaldje er te weinig in hebt zitten dan gaan de naalden scheef liggen en zal het lager zeker vast lopen.
Omdat er geen ruimte genoeg is voor dwarsliggers.
Deze lagers zijn zo ontworpen omdat de olie er beter in kan.
Bijna alle gewone motoren hebben dat ook en ik kan me niet voor stellen dat al die andere fabrieken geen lagers kunnen maken.
Dus een goede raad tel tien keer het aantal naalden voor je de zaak gaat( monteuren)monteren.
En kijk als laatste nog eens op de grond of er toch niet eentje ergens in een heel klein richeltje is gevallen in de afvoer van je werkplaats.
IK heb ook deze lagers gemonteerd en nog geen defecten meegemaakt.
Aan een volle boom met appels mis je er niet een paar.

Last edited by Jan Vennix; 29/08/13 02:06 AM.