Origineel bericht van: Punky
Laatste dagen weer bezig geweest om de Skalex naar mijn zin te laten lopen en de storingen te verhelpen. Er zit inmiddels een opgepoetste JRT zuiger/cilinder op en alle pakkingen zijn vervangen, waarbij de carter en spruitstukpakking vloeibare pakking ter ondersteuning hebben gehad. Daarnaast spruitstuk gevlakt. Alles lijkt nu goed dicht te zitten, maar hij bleef beroerd lopen. Totdat Jan me tipte om de uitlaat eens te vervangen. Deze was nog zo goed als nieuw, maar bij vervanging bleek dat er een prop voor de uitlaatpijp zat. Met de nieuwe rijdt hij alweer een stuk vlotter. Alleen moet de ontsteking nog gesteld worden. Ik gebruik hiervoor altijd het apparaatje op de foto:

Is iemand hier bekend mee???

wat voor batterij heb je erin gedaan ? 1,5 volt alkaline of 1,2 volt oplaadbaar ?
het lijkt erop dat de altijd aanwezige lage weerstand van de primaire wikkeling van de ontstekings spoel je parten speelt, mogelijk moet je een extra lichte weerstand in je circuit mee inzetten om de maximale stroom te beperken.


Last edited by Joan; 25/10/12 09:08 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)