omdat niet alle fotos in een keer kunnen hier het vervolg, na demontage van de cylinder bleek dit een overmaat te zijn, op een rare manier groter gemaakt in plaat van hoon sporen zag je nog horizontale draaisporen.
dat de solex niet zo best trok bleek ook weer de gekozen overmaat zuiger is van een type dat ca 2 mm nog in de inlaat laat hangen bij bovenste stand in plaats van ca 2 mm vrij te laten, zuiger moet dus ca 4 mm korter.
erger was dat kennelijk zuinig gesmeerd was ooit eens in zijn leven, de krukas roestig roest onderin carter, het blok was al ens gereviseerd want het krukaslager was weer opnieuw in het carter "gesmeed" ( of gesmeten ?)

erger is dat het bovenste drijfstanglager compleet verrot blijkt nogal speling op de piston pen en uit de drijfstang gegleden .
De piston pen blauw van de hitte

Attached Images
solex-onderhoud-3.jpg (119.38 KB, 84 downloads)
solex-onderhoud-4.jpg (155.21 KB, 83 downloads)
solex-onderhoud-6.jpg (95.32 KB, 73 downloads)
solex-onrehoud-7.jpg (111.63 KB, 68 downloads)
solex-onderhoud-8.jpg (47.42 KB, 81 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)