Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: AlienSolexfiend
Het heeft niet lang mogen duren, vandaag dook het probleem van het viertakten bij volgas rijden voordurend op (ook als ik de motorhendel wat omhoog trok). Misschien lag het aan de hitte, want gisterenavond toen het verkoelde deed hij het tiptop.
Zou een koudere bougie verschil maken?
Ik heb nog een NGK B6HS liggen. De reden waarom ik ze nog niet heb verwisseld is omdat de B5HS nog een goede kleur heeft, en ik er dus geen reden in zag om ze te vervangen.

doe de tank eens minder vol

Ja, dat zou het kunnen zijn. Ik had me gisteren weer eens overgoten. Je kent dat allicht wel: "nou, dat laatste kan er nog wel bij", gieten maar. Vooral met korte broek aan merk je dan als je knie nat wordt wanneer de benzine uit de tankdop spet. Ook met minder volle tank gebeurt het tegenwoordig als ik wat te snel over een snelheidsdrempel rijd. Ik vermoed dat de benzine dan uit de ontluchting van de carburateur gutst.

Vandaag met minder volle tank sputterde hij nog wel eens, het was dan wel beter beheersbaar door de gasbediening met fingerspitzengefühl te hanteren. Is dat dan weer het nadeel (bij warm weer) als mijn Solex dan eindekijk goed loopt?


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali