Origineel bericht van: Roelof
ja denk het wel, het is de constuctie van afstandbussen, de lager binnenringen worden eigenlijk naar elkaar toe getrokken waardoor er spanning in het lager ontstaat en gaat wringen, ik ga kijken of dit beter kan.

Zit ik goed?

je zit hardstikke goed, de afstandbus dien een paar tiende mm langer te zijn dan de afstand tussen de "borsten" in de naaf waar de buitenringen van het lager tegenaan liggen.
met de steekas trek je de binnenringen strak naar elkaar toe, het chinesche staal is te dun en boterzakt en dat krult dus naar binnen en wordt daarmee korter dan de afstsnd tussen de "borsten" , gevolge dat de binnenringen van de lagers de kogels strak in de lagerschalen drukken en de boel knalt.
Ik maak van dikker en steviger staal nieuwe binnen bussen die je niet in elkaar kan drukken.
GROOT probleem bij minibike wielen.

Ander constructies die ik voorgesteld zie werken niet want je dient altijd je spankracht kwijt te raken aan de binnen ringen van je lager want dat zijn de stilstaande onderdelen, de rest giert er omheen ( als je rijdt tenminste)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)