Origineel bericht van: Fidoboy
Dus als ik het goed begrijp werd de zuiger oververhit, zette daarbij abnormaal uit, raakte daarbij de wanden van de cilinder, waarna hij nog sneller uitzette en zichzelf ingroef in de cilinder en de schraapsels daarvan?
Niet echt prettig als je dat platliggend in je T-shirtje bij 99 kM p/u overkomt. Vraag me af als je eenmaal tot stilstand bent gekomen tegen een stoeprandje of zo, je als de nuchterheid zelve de restanten van je kleding afklopt en zegt: "Ja, ik ga dat stukje over zuiger-legeringen toch eens lezen". laugh laugh laugh

Gelukkig heeft een puch maxi een automatische koppeling en daar sloeg hij hard doorheen dus geen rare schuivers OID maar wel iets wat je jaren later nog weet.
overigens viel de hitte nogal mee, alleen de olie kan de zuigersnelheid niet meer bolwerken dan krijg je metaal tot metaalcontact en las je zo de boel aan elkaar op zijn engels "Galling" op zijn nederlandes "vreten"
maar omdat je nogal graag googled zoek maar bij dat "galling"
de kapotte cylinder is jaren geleden alsnog herbruikt als verbrandingskamer voor een pulsjet . gooi nooit wat weg.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)