Origineel bericht van: RedFox
Origineel bericht van: Joan
volle krukas, ik ben er helemaal tevreden over, maar het is wel een heel werk
Wat is in jouw ogen DE toegevoegde waarde welke jou "helemaal tevreden" stemt? Naar ik aanneem de verhoogde trekkracht "onder in"?
Ik weet uit eigen recente ervaring dat het een "puist" werk is om zo'n ding te maken en moest 3 weken geleden helaas de recent gemaakte (die ik ook ergens op forum beschreven had) weer uit het blokje terug halen na zo'n 150 km op de testbank.
Ik heb het effect van de volle krukas voor wat betreft trekkracht bij lager toerental dus jammer genoeg niet op de weg kunnen uitproberen.
Waarom de volle krukas eruit?
Bij een toevallige tussentijdse inspectie omdat ik een andere voetpakking ging monteren zag ik namelijk haarscheurtjes op het scheidingsvlak van de krukwang binnenzijde en de voorheen "dode ruimte". De scheurtjes bleken niet door en door te zijn maar alleen op en door de toplaag die ik in 2e instantie had aangebracht.
Toch was me het risico van het loslaten van stukjes epoxy te groot om hem te laten zitten. Erg jammer want ik had hem ook prima uitgebalanceerd.
Er ligt er nog eentje hier die half klaar is, in de tussentijd heb ik voor nu een standaard krukas gebalanceerd en in het blokje gemonteerd. Wordt zeker nog vervolgd.





Het houd je van de straat dat experimenteren, weet er alles van.


Vriendelijke groeten

Roelof