Origineel bericht van: trommel
Origineel bericht van: trommel
Origineel bericht van: Roelof
Hoe nu verder Ad?


Ja Roelof, dan wordt je geholpen door een vriend die nog iets N.O.S. ,eigenlijk bijna nieuwer dan nieuw heeft liggen...
Oude carter is helemaal gaar. Op een andere plek zat ook al een scheurtje met op het eind daarvan een gaatje geboord om ver uit te lopen te voorkomen.
Motortje begon vervelend te doen, ben toen verder gaan kijken en vond het probleem.
Ben super blij met dit "nieuwe" cartertje

Tja, en dan zit alles in elkaar en is het resultaat dat er gruwelijk veel luchtbellen in de retour komen.
Snelheid is 34/35 met plotselinge uitschieters naar de 39/40.
Dit was enkele dagen voor de reparatie eigenlijk ook al. Ben toen gaan zoeken met het resultaat een gescheurd cartertje.
Nieuw krukaslager+afdichtring/bloemplaatje gemonteerd.
Nieuw spoelenplaatlager.Carburateur,benzinepomp gewisseld, benzineleiding hoog/laag in de carb., tonnetjes en wartels goed aangedraaid Heb nog niet zoveel gereden maar hij lekt niet langs de rol. Uiteraard overal nieuwe pakkingen geplaatst. Maar hij moet ergens valse lucht krijgen...
Wat mij nog een beetje doet twijfelen is dat dit blokje vorig jaar een vast/warm loper heeft gehad...Heb daarna de zuiger met een wetsteentje bijgewerkt. Er lopen wel 2? krassen over de zuiger in de lengterichting, cilinder is niet veel aan te zien (dacht ik..)
Dus het zou zo maar kunnen dat ik morgen ff naar Ad.v H rijd voor een ander cilindersetje..
Of, alles nog een keer uitelkaar om te kijken of ik iets over het hoofd heb gezien.

Toch maar een cfx cilinder erop gezet.vanmiddag een testrit gemaakt op een mooi breed recht fietspad van 3 km met een 28 sproeier loopt voor geen meter.Dan 30 erin .Loopt meteen naar de 40.Niet te lang natuurlijk. De "shokehandel" naar linkse tot hij begint te 4-takten en dan zover naar rechts tot hij stopt met 4-takten. Het handeltje staat nog ver naar linkse vind ik.??? Alleen hij blijft bellenblazen in de retour. Rara pliesiepet ....Wat ik nog niet gedaan heb is een remkabel in de benzineleiding ende retour van de carburateur opboren naar 5 mm. Heb dan het idee dat je een storing hiermee verdoezel. Er moet toch ergens iets fout zitten..

Last edited by trommel; 19/07/16 05:44 PM.

Vriendelijke groeten, Ad