Origineel bericht van: ghostrider
Dat klopt ook. Was special klasse

twijfel ik ook niet aan, is moeilijk te halen met een 6.5 carburateur.
in de tijd dat ik nog niet op de hoogte was van de special klasse reglementen beperkte ik me tot alles origineel behalve de cylinder en daar haalde ik met een 6 poort 50 cc Autisa cylinder en een 18 mm membraan op het carter 95 km/uur
tot ik bij de eerste de beste special race kwam en het daar moest opnemen tegen 65 tot 80 cc blokken gebaseerd op oa Puch maxi en met hele Kart carters tegen de solex carters aan gebouwd, dan kun je wel hard gaan maar heb je geen koppel om bij de volgende bocht te komen.
de meest speciale special was wel die waar het uitgezaagde motornummer van een solex carter plus een sukje extra middels het boutgaatje M6 voor de bougiekabel aan een ander carter was geschroefd, daarna is het reglement gewijzigd en diende je minimaal de originele lagering aan de carterkant te gebruiken

Leuk om nog eens door de fotos heen te lopen die op de startpagina zijn te vinden oa deze: ( standaard klasse en special klasse)

Attached Images
solex649 copy.jpg (38.67 KB, 88 downloads)
solex671 met special.jpg (24.68 KB, 73 downloads)
Last edited by Joan; 30/09/13 09:11 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)