Origineel bericht van: AlienSolexfiend
Nee, de spaken komen niet uit de nippel, dat weet ik zeker.
Hoogstens een braampje op de gleuf van de kop, veroorzaakt door de schroevendraaier. Eigenlijk zijn de zijkanten van het gleufje op zich al scherp geschapen. En de grote kop ligt er echt hoog op. In mijn filmpje (deel 3) heb je er een duidelijk zicht op.
Alle lekken had ik gedicht, en de band had ik grondig gecontroleerd. Ik zag wel nog enkele sporen van nippelkoppen, onvoltooide lekken zou je het kunnen noemen.

Maar die duct tape van me (eigenlijk de LIDL variant) daar heb ik niet veel vertrouwen in. Ik probeerde er al eens de canvas tassen met te repareren, dat was ook niet succesvol.

Ik heb er 4 extra lagen LiDL tape om gedaan en deze heb ik stevig aangespannen, zijn er dus al 6 in totaal. De nippelkoppen zouden nu niet meer in de band mogen bijten. Alles zal dan wel afhangen of de vele lagen tapen het zullen uithouden, want zoals ik al zei komt het gleufje in de nippelkop venijnig om de hoek kijken.
Als ik nog eens een spaak moet vervangen dan ga ik wel vloeken. laugh
Om de duct tape af te wikkelen pas ik de tip van Joan toe, door er middendoor een slipje in te knippen. Ik wissel dan wel telkens per wielomslag, je weet maar nooit of je nog eens canvas tassen gaat herstellen.

Nu ga ik lek 4 dichten, en misschien uit voorzorg nog een paar andere verdachte barstjes. crazy


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali