niet aan mijn solex maar aan een agregaat wat me aangebracht werd want hij wilde niet starten, oorzaak die aangegeven werd : verstopte kraan.

Nou dat klopte wel, want het afdicht rubber was door moderne brandstof zo gezwollen dat elk gat dat er te vinden was, inclusief het overstroomkanaal in het hendeltje dicht gedrukt werd.
Na vervangen door beter material nog niet starten.
Carburateur gekuist kwam een hele bak vuil uit de vlotterkamer en vlotter zelf donkerbruin terwijl achteraf bleek dat hij wit is , sproeier ook de kwakjes uitgehaald.
Nog niet starten, toen de carburateur maar verbouwd, gelukkig heb ik M2 schroefdraad tappen en snijplaten, van een bout M3 een venturibuis trekker gemaakt door uiteinde van M2 te voorzien en venturibuis inwendig ook M2( normaliter kunnen deze er niet uit )
nou toen kwam de ellende naar boven, volkomen dicht gekwakt met troep, mogelijk hebben ze in deze viertakt tweetakt benzine van de solex gestookt en met een iets lekkende kraan krijg je in je carburateur dan steeds verse aanvoer dat bij verdampen gaat gummen.
Alles terug gemonteerd en nu lopen als een zonnetje

Attached Images
agregaat-op-zijn-kant.jpg (107.99 KB, 84 downloads)
agregaat-vlotterkamer-inhoud.jpg (45.49 KB, 77 downloads)
agregaat-venturibuis-opening.jpg (93.18 KB, 77 downloads)
agregaat-venturibuis-a.jpg (22.51 KB, 76 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)