Origineel bericht van: FFAnders
Je hebt inderdaad licht.
Niet om de boel af te plassen maar ik ben en blijf van mening dat een LED
gevoed moet worden met een bepaalde Stroomsterkte of spanning.
Dat heb ik niet zelf verzonnen maar alle fabrikanten van deze lichtbronnen geven dat op in hun specificaties.
Daarom werkt iedere fabrikant met omvormertjes die een bepaalde maximale
spanning en stroom afgeven die voor de LED geschikt zijn.

Met een weerstand in serie met de LED en een variabele spoelspanning heb je ook een variabele stroom op de LED.
Met een geschikte stroombron(schakeling) maakt het niet uit welke spanning er aangeboden wordt de
uitgangsstroom blijft gelijk en de LED geeft bij laag en hoog toeren van de motor dezelfde hoeveelheid licht.
Bij de armatuurtjes van b.v. werklampen.nl zit die stroombron ingebouwd waardoor ze geschikt zijn voor spanningen van 12 tot 48 volt.

http://www.werklampen.nl/led-werklampen/n10-capella.html

Spanning pieken geen probleem, de LED blijft heel


Klopt Ronald, deze led lampen doen het erg goed, al vele jaren een erg goede verlichting in de 24 uurs race. En dat op een lichtspoel. Die elektronica die daar inzit zouden jullie eens moeten "ontleden" Maar ook de led met de reflector zijn natuurlijk optimaal. smile

Attached Images
Nordic_N10LEDV2.jpg (51.86 KB, 61 downloads)

[Linked Image from jandelaat.nl]