Beste Alfons,

Vanochtend in de garage monteerde ik de onderdelen op het carter. De motor heb ik op een beugel vast staan op de werkbank.
Eerst heb ik de Pompbodem geplaatst aan de voorkant toen heb ik de pomp en membraan met de schroeven geplaatst en vast gedraaid.
Vervolgens plaatse ik de cilinder op de zuiger de carter deksel hangt nog op de bouten los en zette die vast op de pakking.Gisteren heb ik de motor met wasbenzine schoon gemaakt. En met de compressor door geblazen. Toen de leidingen aangesloten eerst van de carburateur naar de pomp de bovenste aansluiting, en vervolgens de brandstof tank en leiding.
Bij het draaien van het vliegwiel zag meteen dat er een beetje benzine uit de pomp kwam, verder alles afgemonteerd.
De motor op het frame gezet best een leuke klus.
Toen de remmen gecontroleerd en aangepast het voorwiel liep nog tegen een beugel van het spatbord na verbuigen kwam goed.
Vervolgen de motor gestart met aan fietsen en dat lukte ook nog. Alleen morgen nog naar de ontsteking onderzoeken of die beter kan. Waarom het vandaag wel goed ging begrijp ik wel.
De schoonmaak van het carter en doorblazen van de pompbodem.
Met goede onderdelen moet het altijd lukken met die oude Solex. Het kan nog wel wat beter want het geluid is wat apart.
Moest ook best veel fietsen voor die startte. Hij rijdt nog niet uitbundig als voorheen er zit een nieuwe koppeling in.
De verlichting werkt ook weer.

Groeten,

René Wiersma


Carpe Diem