Dagenlang aan een Black en Roll gewerkt.
werkt nu weer naar behoren en zelfs iets beter.
wat er fout was: iemand had de zuiger 4 mm ingekort ter hoogte van de inlaat en de zuiger is al zo kort, blies dus erg terug in de carburateur waardoor het mengsel niet was in te stellen, zuiger omgedraaid.
Ontsteking stuk, via Ad van Heerbeek nieuwe besteld.
Carburateur stond strak tegen de plaat op de kop ( motorlichterplaat) daar moest een heel stuk uitgevijld worden om plaats te maken voor de carburateur.
voorvorkbouten los.
positie voor benzine pomp niet vlak, ook een nieuwe achterplaat boog bol omhoog, gat in achterplaat ook niet groot genoeg, op maat gemaakt en pakking ACHTER de achterplaat met centraal gat van 10 mm on het hoogte verschil te overbruggen zodat plaat vlak blijft ( met holling aan de voorkant) nieuwe membraan gemonteerd.
Cylinder opgemeten en de poorten bleken nogal "Laag" in de cylinder gegoten te zijn, uitlaatpoort iets opgehaald, spoelkanalen dichtgekoold ( omdat uitlaatgas niet tijdig uit de cylinder kan drukt een best beetje terug het carter in)
spoelkanalen schoon gemaakt en uitstroom richting ites aangepast.
omdat poorten nogal laag in de cylinder extra voetpakking ( 1mm ) gemonteerd, daarom ook weer de kop afgedraaid om compressie te winnen.
Carburateur bleek scheef geboord, met tapse ruimer de boel in lijn gebracht.
Sproeier te krap, opgeruimd naar standaard waarde.
plastic carburateurfilter aangepast.

resultaat van niet lopen ( toen hij wel liep met moeite 20) tot een happy 30 a 35, wel erg gevoelig op zijn luchthevel instelling
Nog hier en daar wat lopen frutten.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)