Origineel bericht van: Rene59
En het krukas lager is daarmee ook vastgelijmt.
En volgens mij hoort dat niet zo. Dit heb ik namelijke eerder gelezen op dit forum, want lijm laat door de hitte van de motor los.
Beter was het om een nieuwe cylinder en zuiger te gebruiken.
Foto numme drie toont aan dat de rand van lager half was weg gehaald in het verleden. Jammer allemaal

Gr R Wiersma

Nee het lager is niet gelijmd dat zit weer gefelsd .
de lijm voor de keerring is bestand tegen hogere temperaturen en zit aan de buiten kant, de koele kant. keerring is ook iets hoger dan de smalle standaard zodat hij iets uitsteekt voor meer grip op de lijm, feitelijk is het carter nu iets opgehoogd .

Toch raar dat die oude keerring zich los gegraven heeft uit het carter, de grotere diameter zou meer grip moeten hebben dan de kleinere diameter van de bronzen bus.

Attached Images
keerring-vast-aan-bus-los-uit-carter.jpg (127.73 KB, 49 downloads)
keerring-verlijmt-aan-carter.jpg (123.52 KB, 55 downloads)
Last edited by Joan; 20/10/14 02:29 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)