Solexforum logo
Active Threads | Active Posts | Unanswered Today | Since Yesterday | This Week
Mijn Solex Jump to new posts
Re: Even voorstellen + vragen janentim Yesterday at 10:06 AM
Even voorstellen
Ik heb samen met mijn kleinzoon een solex 6000 gekocht op de beurs afgelopen weekend in hardenberg
Helemaal in onze sas
Geweldig leuk project
Helaas heeft dd verkoper de bobine eraf gehaald
Wisten we natuurlijk niet
Jammer Jammer
Ik mis nu dus de bobine incl. Houder en de condensator
Heeft iemand deze liggen of weet hij/zij waar ik dit kan bestellen?
Heel graag raad
We lopen een beetje vast helaas
Groet jan en tim
17 2,308 Read More
De Solex motor Jump to new posts
Re: Solex Flash/6000 ontsteking afstellen janentim Yesterday at 09:51 AM
Goedendag
Ik zoek de bobine met houder van een solex 6000
3 911 Read More
Carburateur, benzinepomp en uitlaat Jump to new posts
Re: Solex oto 5000 5.2mm carburateur. Is dat te krap? Crelesy Yesterday at 05:36 AM
Dank voor de reactie.

Ik heb gisteren heel t motortje open gehaald. En inderdaad, de leiding naar de carburateur zat dicht.

Dat zal de boosdoener zijn geweest. Ik heb wel alles open gehaald, simpelweg omdat ik eigenlijk nooit naar de basis terug ben gegaan. Nooit alles heb gecheckt.
Ik ben terug gegaan tot de krukas. En maar goed ook. Daar zat een keerring waar de veer van over dwars over de lip heeft gelegen. De keerring was helemaal hard en broos en heeft nooit echt goed afgedicht zo. Ik denk dat ik 'm daarom zo moeilijk sneller kreeg. Vind t wonderlijk dat I zoizo nog liep. Tip: draai de nieuwe keerring om, met de veer naar binnen. Je hebt namelijk totaal geen zicht op de keerring tijdens montage, grote kans dat het weer fout gaat.

Restricties zijn er uit. Dat was al zo.
Ik heb voor nu alle pakkingen, zuigerveren en de betreffende keerring besteld. Ook de dichtinge voor de carburateur op t spruitstuk.

Ik ben een week in Tsjechiƫ nu. Ik hoop volgend weekend tijd te hebben om 'm weer netjes op te bouwen. Vandaar uit kijk ik verder.

De kleine rol laat ik voorlopig zo. Lijkt me meer trek kracht geven en als de ongelimiteerde motor van een 3800 45 haalt, moet ik best ergens richting 30 redden denk. Harder mag, maar hoeft niet per se. . Een 3800 motor rijdt normaal ca. 32-33 km/u.
2 101 Read More
Algemene mededelingen Jump to new posts
crowdfunding 2024 Antoine 25/02/24 08:31 AM
Er ligt weer een rekening om de website in de lucht te houden, maar momenteel kan deze niet betaald worden. Help ons dit unieke naslagwerk bereikbaar te houden: Doe een donatie middels deze crowdfunding. Alle Solex vrienden van Nederland (en daar hoor je waarschijnlijk ook bij) zijn je zeer dankbaar.

Doneren kan via de volgende link: https://gofund.me/ab8549d4
0 225 Read More
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
1 members (FFAnders), 28 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
March
M T W T F S S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.026s Queries: 14 (0.005s) Memory: 0.8632 MB (Peak: 1.1454 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-03-19 09:18:06 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS