Ik ben verder gegaan met mijn voorwieltje. Eerst een nieuwe band gemonteerd en die rare slag is er uit. Dus de band was toch niet goed.
Omdat de band er niet goed op de velg komt heb ik de velg eens goed onderzocht. Conclusie: Chinese troep kort gezegd. Klopt helemaal niets van, van zo'n velg. Band zit op verschillende plaatsen hoger of lager of scheef erin. Je blijft altijd met een hoogteslag zitten en natuurlijk ook een rare slingering van de band.
Heb de oude velg gerepareerd (zat een deuk in, nu niet meer) en weer gespaakt. Heel netjes spaken en bandje er op en nu ben ik blij, laugh want hij is heel mooi rond en nagenoeg geen slingering. Mag ook wel na 2 uur richten. smile
Kan ik weer trillingvrij rijden en niet op een hobbelpaard.

Ik begin niet meer aan die Chinese rommel velgen. Als iemand die velg wil hebben kun je hem gatis krijgen. Veel geluk ermee.

Verder het tankje geplaatst, nieuw vliegwielkapje en hij staat er weer netjes bij.
Rijdt weer als vanouds.

Natuurlijk nog 1 ding. Het freeweel lager bleek goed maar is toch aan vervanging toe.
Heb gekeken en de vorige eigenaar heeft als eens geprobeerd deze los te tikken. Je kunt de beschadegingen zien. Heb even geprobeerd , maar zit natuurlijk muurvast. Nu de vraag: als jullie zoiets voor hebben. haal je dan de buiten kant eraf en dan warm stoken en los halen, of doorslijpen of ???


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967