Vandaag tijdens mijn rit heb ik twee stoepsleutelaars getracht te helpen met een 5000 die na twee maand stilstand niet meer wilde starten. Het membraamplaatje zat er verkeerd op met de holle zijde richting carter, en het membraam zelf was ook niet zo strak meer en had een scheurtje aan de rand van een boutgaatje. Toen dat weer goed zat kon ik bij een startpoging een fijn straaltje brandstof retour zien lopen, ook was de bougie nat na deze onderneming. Dus aan een brandstofprobleem ligt het niet denk ik. Je hoorde wel de plof als hij tijdens de startpoging uit decompressie ging maar geen ontbranding. Ook fietste hij naar mijn gevoel iets te vlot zonder decompressiehendel te bedienen. De tank was goed gevuld met verse brandstof. Tijdens de startpogingen was het luchtfilter verwijderd en ook hebben we het trucje van het afdekken en loslaten van het dikke gat bovenaan de carburateur toegepast, helaas niets mocht baten.
Ik heb nog een reserve membraam dat ik kan missen en heb mijn nummer achtergelaten, en natuurlijk heb ik hen ook ingelicht over dit fantastische forum. wink


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali