Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Ik dacht laat ik eens de Amuse starten en wat denk je, wilde niet starten. Das ook de eerste keer. Effe onderzoeken en geen vonk. Ook raar. Nu bleek de condensator stuk te zijn. Andere erop en meteen starten. Waarom gaat nu zo'n condensator zo maar stuk denk ik dan.
Het is nog een originele van der Heem. Zal wel ouderdom zijn. Op school eens op de tester aansluiten en kijken wat er nu aan de hand is.

Ook het reserve blokje laten draaien maar dat liep meteen zo ook de Amuse 2.
Natuurlijk loopt de Zundapp met een klein trapje meteen.

Lekker weer eens uitlaatgassen in de garage. laugh

Raar he dat zo'n condensator het ineens begeeft. Aan jouw youtube filmpjes te zien (ga daar vooral mee door!) staat die Solex toch gewoon in een verwarmde garage. Ok, een vd Heem condensator is best wel oud, maar dan toch. Blijven toch vreemde mankementen.
De Solex van mijn vader zaliger stond altijd in een onverwarmde vochtige schuur en ik heb hem nog nooit horen klagen over een kapotte condensator. Kon ook niet want hij wist niet eens wat een condensator was.. grin.
Die Solex deed het gewoon altijd. Het hele jaar door ermee naar zijn werk en tijdens de vakanties een "verre" reis.
Pas problème.
Wel ieder jaar een servicebeurt bij Stokvis in Rotterdam (De officiële Solex dealer/importeur in die tijd). Wellicht dat die condensator toen preventief werd vervangen confused


Groet, Tim