Origineel bericht van: Joan
soms heb je geen keus en land je automatisch bij "A" omdat de kleine ringetjes zich helemaal in de kop vastvreten en er niet uit te krijgen zijn.
het valt pas echt op als er 1tje wel uitdonderd, een goed oplettende monteur ziet dan meteen dat de motorlichterplaat iets scheef komt ten opzichte van de kop.
Ook de al eerder geplaatste opmerking dat dan die erasmusbrugtoog ( om hem zo maar even te noemen) vastloopt tussen kop en motorlichtplaat is een teken dat er ringen missen want precies die 1.5 mm van de ringdikte nekt je dan de speling en zet die toog stevig vast.
bij andere (oudere) modellen waar je die toog niet hebt valt het neit op want daar zet je het luchtfilter vast aan het lange uitstekende M6 draadeind


En ook daarbij zijn de ringen belangrijk anders heb je te weinig ruimte waardoor bij het "op de Haak" zetten van de motor (rol van de band) de decompressieklep ingedrukt wordt.
Bij de Peperbus is dat volgens mij ook de bedoeling geweest maar dat is wel eens lastig als je regelmatig moet stoppen en vervolgens het spul weer aan moet trappen .

De Slogan was toch "Fietsen Zonder Trappen" ??


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy