Na het verwijderen van de stofkap zie je een tweede moer, deze op dezelfde manier verwijderen als de eerste, achter de moer zit een glijringetje deze verdeeld het omwentelings snelheidsverschil tussen draaiende koppeling en draaiende kruktap een beetje, zodat niet de bronzen bus meteen op de moer loopt.

tevens een foto van alle onderdelen op volgorde zoals ze van de kruktap zijn gekomen

Daarna zit het middencarter los, soms wel stevig vastgeklemd door aangekoekt vuil maar in principe kun je met hier en daar voorzichtig een beetje duwen en trekken het carter met de rol loswerken, laat de rol aan het carter ga hier niet mee rommelen, laat dit eventueel aan Peter Vennix over.

We hadden pech, de keerring bleek ooit een klem gezeten te hebben en was uit het carter getrokken en de spanveer ertussen gefrommeld, het afdicht rubber was hierdoor lokaal ingedrukt, toch weer even nieuw bestellen.

Attached Images
4800 de 2e moer (Medium).jpg (48.41 KB, 1818 downloads)
4800 onderdelen volgorde (Medium).jpg (53.36 KB, 1744 downloads)
4800 keerring (Medium).jpg (69.17 KB, 2528 downloads)

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)