Orgineel bericht geplaatst door: Joan
whistle



Weer even een tussenstuk: De 3800 carburateur.
Veel vragen zijn er over het hoge stationair lopen van een 3800.

Dat komt helemaal door de kromme constructie van de carburateur.

Doe je hem van boven dicht, dan gaat hij van achter open en krijgt hij weer veel lucht.

Er zijn verschillende types carburateur, met een afdichtplaatje met gaatjes IN de gasgever boring en anderen met een kapje OVER de gasgever boring.
Het hoge lopen is af te leren door een stukje hard plastic bijvoorbeeld te plaatsen onder dit afdek kapje (plastic Bijvoorbeeld van een "overhead"presentatie sheet)

Ik heb de carburateur in de diverse gas standen gefotografeerd:
Volgas ( zie de stand van het kleine "V" vormige deukje in de gasgever), Halfgas ( kleiner kan hij niet, let weer op de "V")
en met een lampje in de carburateur, je ziet nu aan de lichtvlek waar de valse lucht vandaan gezogen wordt.

Attached Images
carburateur valse lucht (Large).JPG (48.9 KB, 2351 downloads)
carburateur halfgas (Large).JPG (60.8 KB, 2289 downloads)
carburateur volgas (Large).JPG (60.48 KB, 2132 downloads)
carburateur deksel (Large).JPG (60.63 KB, 2242 downloads)
Last edited by Joan; 07/10/09 08:06 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)