Orgineel bericht geplaatst door: Joan
whistle


Monteren deel 5:
het blok hangt nu stevig aan zijn plank.

De rolunit kan erin. Om roest te voorkomen heb ik de binnenkant en de lagering van de rol met dun vliegtuigvet ingevet ( army surplus)
ook een likje aan de buitenkant van de lagerbussen zodat ze makkelijk de simmerringen in glijden.

OEPS: bleek na montage dat de achterkant van de koppelingtrommel vastliep op de binnenkant van het carterdeel.
Alles weer uit elkaar blijkt dat er 3 van de vulringen die bij de koppelingtrommel horen nodig waren ( erachter) om de trommel zover op te lichten dat de speling klopt.

Nadat de rolunit was gemonteerd het krukasringetje gemonteerde en de moer volledig aangedraaid tot einde draad.
Bij de heen en weer check ( noodzakelijke speling van rol in lengterichting krukas ) vond ik de speling nogal ruim.
Ik was toch extra ringen aan het weg geven dus een extra krukas ring ertussen en de moer weer aangedraaid, PERFECT.

Daarna de gegolfde ring waarin de simmerring aan de koppeling kant zit erop. goed aangdrukt en gecontroleerd of deze niet aanloopt op de trommel, ook precies goed.

Dan de koppeling unit erin ( merkteken "+" zichtbaar naar buiten, voor foto geel omcirkelt) en de tweede moer erop.
Aandraaien met de gemaakte pensleutel ging niet, de krukas bleef slippen. Daarom maar de kruiskop schroevedraaier weer in het luchtgaatje naar de pomp gestoken en de tweede moer aangedraaid
( als extra wel de pensleutel gebruikt).

Attached Images
koppeling merkteken (Large).JPG (74.77 KB, 2702 downloads)
roltrommel (Large).JPG (103.92 KB, 2426 downloads)
Last edited by Joan; 11/10/09 08:25 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)