Zo weer even wat leven in dit verhaal brengen, heeft men weer wat te lezen (en plaatjes kijken)

Ga maar eens terug naar de eerste pagina's en daarna verder.

NIEUW:

veel vragen over vuil in het brandstof systeem.
nu deze Solex had een probleem:

type carburateur: laatste OTO begin 3800, stalen tank met al de grote nippels.
carburateur met grote overloop ( voor dikke slang dus) maar nog wel met spaakbediening.

Plastic overloop en plastic inwendig filter, niet aan elkaar gekoppeld ( bij de latere typen, trek je zo het filter langsboven uit de carburateur, maar hier dus niet.
Bovenkant te trekken mbv bijvoorbeeld een losse boorkop ( die perst de boel niet kapot bij voorzichtig aanzetten) en aan de onderkant het filter trekken met een spaanplaat schroef.

Kijk naar de foto's en verbaas je, echt dicht dat filter. vind je die niet om schoon te maken blijf je jezelf blind zoeken naar de oorzaak.

Attached Images
Carburateur (Medium).JPG (153.85 KB, 1301 downloads)
zeefje getrokken(Medium).JPG (166.36 KB, 1324 downloads)
zeefje vuil(Medium).JPG (44.17 KB, 1202 downloads)
Last edited by Joan; 27/09/10 04:11 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)