Orgineel bericht geplaatst door: Joan
whistle


Monteren deel 12a

deel 12a al weer, het schiet lekker op.
De carburateur zit erop, nu de pomp.
De werking van de pomp staat of valt met het goed werken van de kogeltjes en het membraan.
Al eerder is de zuig en blaas test uitgelegd, maar nog even kort hoe het gaat:
Er zitten twee kogeltjes in de pomp, 1 om het aanzuigsysteem af te sluiten en 1 om het wegpompsysteem af te sluiten.
Als de pomp goed schoon is en los "in de hand" dan controleer je de goede werking als volgt:
blaas in de onderste aansluiting, dat moet kunnen, de kogel geeft de doorgang goed vrij, zo niet: kapot.
Zuig aan de onderste aansluiting, dat moet NIET kunnen de kogel moet de doorgang afdichten, zo niet : kapot.

Zuig aan de bovenste aansluiting, dat moet kunnen, de kogel geeft de doorgang goed vrij, zo niet: kapot.
Blaas in de bovenste aansluiting, dat moet NIET kunnen de kogel moet de doorgang afdichten, zo niet : kapot.

Werking van het membraan: dit vliesdunne onderdeel moet soepel zijn en er mogen geen gaten in zitten ( tegen het licht houden)
Het membraan moet vrij heen en weer kunnen bewegen TUSSEN een geelachtige kunststof plaat en de (holle) achterkant van de pomp.
In principe dient de gele plaat ook een holle kant te hebben maar bij controle blijkt dit vaak tegen te vallen.

De holle kant is te controleren door een recht stuk materiaal over het plaatje heen te leggen ( lineaal O.I.D)

Attached Images
controle achterplaat (Large).JPG (87.96 KB, 2179 downloads)
Last edited by Joan; 07/10/09 08:07 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)