Orgineel bericht geplaatst door: Joan
whistle


Montage deel 1a:

Nadat er veel is gedemonteerd ( bijna alles)
rest er een bak met vieze losse onderdelen, een stapel verroeste onderdelen, wat afgebroken spul en verdachte onderdelen.

Veel schoonmaken, schuren lakken en repareren dus.

Om schoon te maken is het zinvol vette onderdelen eerst in de petroleum weg te zetten en dan binnen een paar dagen TV te gaan kijken.
Daarna alles met kwast in pan reinigen en naspoelen met wasbenzine ( Gamma verfhoek) want dan droogt het zo lekker schoon op.

Voor het inweken van het carter heb ik een rolbus die in de simmerring past zodat ik niet het vuil in het krukaslager was.

Het schoonmaken van het krukas lager als laatste, carter iets scheef houden met krukwang naar je toe, dan blijft de wasbenzine die je in het carter giet er iets in staan en door de krukas te draaien spoelt het lekker uit. je dient meerdere malen te spoelen om hem lekker schoon te krijgen. Als je perslucht hebt (BUITEN) uitspuiten ( voorkomt brand binnen, want je maakt een erg explosief mengsel)

Om te schuren gebruik ik oa een "schuurplank" waarop ik onderdelen vast zet met een spaanplaat schroef die net aan in het gat past ( steekt hij er niet boven uit). Je hoeft dan je handen niet als bankschroef te gebruiken, daar krijg je maar kramp van.

Attached Images
schuurplank (Large).JPG (129.15 KB, 2488 downloads)
inweken (Large).JPG (53.58 KB, 2465 downloads)
onderdelen (Large).JPG (147.67 KB, 2825 downloads)
Last edited by Joan; 11/10/09 08:12 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)