Orgineel bericht geplaatst door: Joan
whistle


Monteren deel 1C

dan zijn er nog onderdelen die verdacht zijn, reparatie nodig hebben of vervangen moeten worden.
Bij demontage knapte 1 van de lange bouten/moer die de frictieplaten vast moeten houden. Volkomen aan elkaar vast gerot.
Heb van een koppelmoer M6 ( is een hoge moer) een nieuwe gemaakt
nieuwe bouten zijn er zat (Deze zijn nu wel SW10 ipv SW9).

1 van de trekveren was aan 1 haakje bijna doorgesleten ( ook het spatbord was hier ingesleten, merkwaardig de andere kant was als nieuw) Haakje met koper "gelast".

De rol was een verhaal apart,. de krukas liet al roest zien maar binnen in de rol was het een rommel. Als dat los komt vernield het roest het hele lager werk.
de bussen voorzichtig los getikt ( van Binnen uit) met een zacht stuk koper 15 mm waterleiding buis. Aan 1 kant voorzien van een afdop knelkoppeling om als hamerstuk te gebruiken ( anders sla je de pijp kapot).

Ik heb nagevraagd of dez bussen nieuw te krijgen zijn ( ik heb erg versleten bussen gezien) maar kreeg te horen dat een rolunit geheel kompleet komt

( heeft er iemand gelegenheid/behoefte om een serie te maken ?)

Na los tikken van de bussen, met een speciale ronde staalborstel het binnen werk schoon gemaakt, de bussen er weer in ( getrokken met ringen en draadeind) en de rol weer gemonteerd in het carterdeel.

Attached Images
rolunit (Large).JPG (46.54 KB, 2662 downloads)
rolroest (Large).JPG (62.68 KB, 2692 downloads)
rolbussen (Large).JPG (88.54 KB, 2756 downloads)
veer soldeer (Large).JPG (101.28 KB, 2664 downloads)
Last edited by Joan; 11/10/09 08:19 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)