Origineel bericht van: Jan
Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: Jan
Bedankt jongens.
Er staat een schaalverdeling op maar dat moet nog nauwkeuriger, (zoekende) en het moet nog geijkt worden. Ideeën daarover zijn welkom.
Voorheen was de stand van de magneet (belasting) vast, en was zoals hij liep met mij als persoon 85 kg. Dus die 50 km/uur die je nu ziet is niet zeker dat het ook zo is.
Het snelste en enige wat ik nu kan doen is het blokje op een frame zetten en weer gaan rijden met gps om de stand van de magneet weer zo op de schaalverdeling te zetten.
We kunnen nu wel meer meten, belasting/toerental.
Als er nog iemand is die dat in excel kan stoppen??? met een grafiekje, zou mooi zijn. 2 gegevens stand magneet (belasting) en toerental.

excel geen probleem. kom maar op met je gegevens ( e-mail bekend ?)


Info@jandelaat.nl laugh

Magneet stand van 0 tot 15
0 is dan (bijna) tegen aluminum schijf.
En Toerental, meer heb je niet nodig denk ik.
Thanks!!! smile

maar die twee hebben geen relatie met elkaar das lastig te grafieken.
Bij een bepaalde stand zal bij een bepaald vermogen een bepaald toerental horen
je kunt dus voor elke stand WEL een vermogen versus toerental curve maken feitelijk een "koppel" versus toerental want met de instelling van je magneet "wurg"je de motor, voor een beter koppel krijg je dan bij dezelfde instelling een hogere eindsnelheid want hij trekt hem er wel doorheen. en dan heb je nog een variabele op de (eind)snelheid versus toerental: je roldiameter

Last edited by Joan; 03/12/14 09:01 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)