Als je een rol neemt met een bepaalde diameter ( en dus ook bekende omtrek) en een bepaald gewicht, kun je de versnelling van de rol meten binnen een bepaalde tijdsduur. Hieruit krijg je de gegevens om je vermogen te berekenen. Ik weet t niet 100% zeker, maar ik dacht dat dat ongeveer de procedure bij een Dynojet bank is. Ik heb wel eens gehoord dat de rol op een Dynojet 600kG is. Dat is wel erg veel voor een Solex maar als je een lichtere variant maakt,kun je een leuk testbankje maken. Blijft wel t probleem dat je een computer whizzkid moet kennen om een programma'tje te maken voor je, of je moet er hobby in hebben om n hele avond met je zakjapanner alles uit te rekenen en dan grafieken te tekenen. Ik heb ongeveer 10 jaar met een wervelstroom bank gewerkt bij wat toen 's werelds grootste revisiebedrijf was. Hoe dat kreng werkte weet ik niet echt maar we hadden ook een testbank die eigenlijk op een retarder zat aangesloten en dan kun je ook gaan meten.

Last edited by WilfredVW; 03/12/14 10:18 AM.