Origineel bericht van: WilfredVW
Ik heb vernomen dat afwijkende konstrukties zonder meer afgekeurd worden, maar dat is wat ik heb gehoord. Weet wel dat het regelement snel komt en dat t niet heel veel is verandert op technisch vlak maar alleen strakkere regels. Grootste verandering voor de rijders is dat er hoogstwaarschijnlijk met n goedgekeurde helm gereden moet worden vanwege de MON verzekering.
Nog even wachten en dan weten we 't.


mag je dan straks nog maar met 1 type solex meedoen, een 3800 ?

en afwijkende constructies: waar begint dat: motorhevel, motorveren ?
verstevigde frames en hoe verstevigd dan wel ?
wel of niet gebruiken van actieve jerry baby tanks , andere schetsplaten, koppelingen rollen ontstekingen , licht , koppen,( hoog laag klein), getrapt of cylindrisch, luchtfilter constructies ( gezien oa open losse K&N achtige filters) zadels, sturen ?

in alle sporten beschrijft een reglement wat mag en wat niet , wat niet beschreven is is open voor toepassing, er zijn reglementen waarbij zelfs de lucht in de banden is voorgeschreven.
Veel reglementen zijn er uitsluitend om de veiligheid te borgen zoal nu oa de kans dat er met een goedgekeurde helm gereden moet worden, in mijn ogen prima gezien de massaliteit van het evenement en de kans elkaar te raken.

voor het 2014 evenement had ik een snelle drop down van zaken waar ik als keurmeester aandacht aan zou willen besteden en dat is bijvoorbeeld de lengte van draadstukken die uit moeren steken.

Last edited by Joan; 11/09/14 06:27 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)