hallo solexisten , eerst en vooral de beste wensen voor dit nieuwe jaar , al ben ik er zelf wat ziekjes aan begonnen.

vandaag ben ik weer aan de slag kunnen gaan met sleutelen , mijn probleem met het pompje is nog niet opgelost , alhoewel ik bij Marcel een nieuw compleet pompje , membraam en achterplaatje heb aangeschaft , en gemonteerd zoals jullie het hebben geadviseerd , platte kant tegen het carter , past perfect op het opstaande gaatje , dan het membraam (zwart) en daarna het pompje aangespannen met gevoel om de draad niet te beschadigen.
daarna in het onderste gaatje de leiding van het tankje en in het bovenste de leiding naar de carburator , ook weer met gevoel.
leidingen zijn zuiver en ook heb ik een nieuwe sproeier geplaatst , ik krijg echter géén benzine !! te zien in in het terugstroom buisje.
nu heb ik de leiding van het pompje naar de carburator losgemaakt maar op die wijze zie ik ook géén benzine komen uit de leiding.
ik weet even niet meer waar ik moet zoeken , wel ondervind ik weinig tegenstand bij het ronddraaien van het vliegwiel maar misschien heeft dit niets te maken met de werking van het pompje , ook heb ik nieuwe zuigerveren geplaatst op de huidige zuiger en bijkomend vraagje : hoeft er geen pakkingringetje bij de sproeier ?
het tankje heb ik tot de rand gevuld zodat het pompje zo reeds zonder werken brandstof krijgt !
graag hoor ik jullie mening
vriendelijke groet
Alain frown frown