eigenlijk méér geluk dan kennis , van om het even welk toestel dat (wegens kapot) weg moet , haal ik de meest gebruikbare vijzen , moeren , parkervijzen , kabel met die opgegegoten stekkers eraf ,k"heb zo een kleine verzameling van zogenaamde ( volgens mijn beide zonen ) rommel , daartussen heb ik een moer gevonden die paste op de draad van krukaseind , de moer zelf is wel voor een dopsleutel 16 maar daar heeft niemand last van , ik niet en mijn solex ook niet.
van zodra de motor aanslaat gaat die sneller dan mijn accuschroefboor en de moer blijft lekker in de dop zitten ,( één keer moeten schuilen) ,de spie krijgt volgens mij dus géén extra belasting , denk ik..........
vandaag eindelijk mijn verlichting op aanvaardbaar punt gekregen , even bij een plaatselijke fiets/bromfietshandelaar mijn probleem aangekaart en die kwam met een oplossing.

lichtspoel levert dus 12V : koplamp =15W
achterlicht = 4w
remlicht = 5w
km teller = 2w
vooralsnog de meest aanvaardbare oplossing , niet 100% maar dat is de solex blijkbaar ook niet !!!
heb ook een 3delige set polietrekkers besteld op het net , hoop die in de loop van de week te ontvangen en dan komt voorzichtig het motortje zelf aan de beurt om die lekkage op te sporen en mogelijks op te lossen.
voila , we zien wel hoe het verder gaat .
groetjes en tot later
Alain