beste John , ik heb wel degelijk aandacht besteed aan jullie tips en advies , want ik ben en blijf een leek , maar ik moet me behelpen met jullie kennis/ervaring en mijn aanwezig materiaal , dat het niet de meest evidente manier van werken is besef ik ook wel , maar ik kan me moeilijk een kast materiaal aanschaffen om een eenmalig project te repareren .
de spoelenplaat heb ik inderdaad met behulp van de aanwezige bouten voorzichtig beetje bij beetje aangehaald en alles zit mooi strak.
het zal dus bij dit ene solexje blijven , die ik alleen gebruik om een beetje te tuffen bij mooi weer , mede daar mijn echtgenote inmobiel is en zich buitenshuis dient te verplaatsen met een electrisch scootertje , bekomen via het ziekenfonds door haar handicap. zo kunnen we samen ook nog eens op stap , anderszijds dient alles met de wagen te gebeuren.

uw advies om met de onderdelen naar nederland te komen is zeker verstandig , maar dit is een beetje eeen brug te ver gezien de afstand . ikzelf ben met ouder worden niet meer zo'n held in het drukke hedendaagse verkeer , en uiteraard probeer ik graag zelf iets te repareren , vandaar mijn persoonlijke beslissingen.

alvast toch bedankt voor uw tips & advies.
vriendelijke groeten
Alain smile smile