vandaag zijn mijn polietrekkertjes aangekomen , 3 stuks ,( groter en zwaarder dan verwacht ) aan de slag dus met de handleiding van Joan.
is precies gegaan volgens het boekje , zonder veel moeite.
uiteraard is zoals bij joan zijn uiteenzetting het lagertje op de krukas blijven steken , zonder veel moeite erafgehaald en blijkt nog goed te functioneren.
uiteindelijk de carterplaat met de rolunit los met de hand eraf gekregen. zal nog een beetjes poetswerk geven ook .
maar nu weet ik niet hoe ik die rolunit eraf krijg , die blijkt met een nogal grote platte moer te zijn bevestigd aan de binnenkant , maar die is blijkbaar even oud als mezelf en klinkt nogal zanderig , die wil ik dus ook vervangen samen met de kapotte keerring ( type SCY 21/31//3,5 ).
nu heb ik dus een kale naaf over die zo'n cm op en neer kan bewegen en nog binnengaat aan de kant van het carterdeksel , moet dit er ook nog af en moet daar ook nog iets nagezien worden of is dit overbodig ?
eerst komt dus die keerring en rolunit (die blijkbaar compleet is) aan de beurt , dan eventueel indien nodig het carterdeksel eraf.
jullie mening graag zodat ik morgen foutloos verder kan.
dank bij voorbaat
groetjes
Alain